![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||||||||||
פרקי מבוא באסטרונומיה |
|
|||||||||||||
הגדרת נשוא הפעילות: בתרגיל
ב - 6 התווינו את מסלול תנועתה
המדומה של השמש על פני כיפת השמים. למסלול
זה קראנו: מישור המילקה. |
פרקי תרגול
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
כעת,
ננסה להבין את המושג 'גלגל המזלות' ונראה כיצד הוא קשור לתנועת השמש בשמים. גם
להבין כיצד תופעת הנקיפה, אותה ראינו בתרגיל ב - 7 , משפיעה על מיקום קבוצות
השמים ביחס לשמש. שלב
ראשון - יש להתוות שוב את מסלול השמש בשמים על פני כיפת השמים (יש
להריץ את הסימלטור של מערכת השמש). שלב
שני - סמן את קבוצות הכוכבים שמישור המילקה עובר בתחומן. שאלה: האם קבוצות
אלו מוכרות לך? קבוצות כוכבים
אלו הן המזלות. שלב
שלישי - סמן את קבוצות הכוכבים בהן עוברת השמש בחודשים מרץ, יוני,
ספטמבר ודצמבר. האם קבוצות אלו זהות למזלות
האסטרולוגיים של אותם חודשים? הסיבה להבדל
בין קבוצות הכוכבים, בהן שוהה השמש בפועל בחודשי השנה, לבין המזלות המיוחסים
לאותם חודשים, היא תופעת הנקיפה. בעטייה של
הנקיפה, משנה כדור הארץ את מיקום הקטבים בחלל וכתוצאה מכך את מיקום כוכבי
השמים ביחס לשמש ולמישור המילקה. שאלה: האם יש בין אותן קבוצות קבוצה שאינה נמנית על גלגל המזלות
המוכר? האם ישנה בין המזלות המוכרים
קבוצה שהשמש כמעט אינה עוברת
בתחומה? קבוצה זו
היא קבוצת Ophiuchus
(נושא הנחש), ש'הצטרפה' לגלגל המזלות בשל תופעת הנקיפה על חשבונה
של קבוצת עקרב. |
||||||||||||||
![]() |